På løbetur gennem rådhuse og ragnarok

Henover sensommeren kunne man opleve Helsingør, København og Roskilde på en helt ny måde, når DAC Urban Trail inviterede til et løb gennem nogle af landets smukkeste bygninger. Turen gik blandt andet gennem byernes rådhuse, Kronborg og Danmarks nye rockmuseum Ragnarok.

DAC Urban Trail er et 10 km motionsløb med det særlige kendetegn, at løbet foregår helt inde i maven af nogle af Danmarks mest ikoniske bygningsværker. Både muskler, øjne, næse og ører aktiveres på en helt unik tur igennem byens skjulte skatte og arkitektoniske perler.

Ruten er på 10 kilometer, og her gælder det ikke om at komme hurtigst i mål. DAC Urban Trail en aktiv måde at opleve arkitektur, byliv og kultur i fællesskab med andre, og hvis man synes 10 km lyder som en lang tur, er der intet til hinder for at gøre ophold eller gå undervejs. Løberne kunne glæde sig til at komme igennem imponerende bygninger og museer, gemte baggårde, rekreative områder, trapper, passager, byens haver og parker. Undervejs på ruten var der små musikalske indslag og andre oplevelser. Sidst, men ikke mindst indgik der et måltid mad, der løberne kom i mål, og på eventpladsen var der rig mulighed for hygge og samvær.

Om arrangørerne

Golazo Nordic
Golazo Nordic er del af en af Europas største arrangører af sportevents, belgiske Golazo Group. Urban Trail er en af gruppens event-serier, der foregår i flere større europæiske byer.

Københavns Kulturkvarter
Københavns Kulturkvarter er et formaliseret netværkssamarbejde, der har til formål at udvikle byområdet på og omkring Slotsholmen til et levende og sammenhængende Kulturkvarter med international tiltrækningskraft.

Dansk Arkitektur Center
Dansk Arkitektur Center (DAC) er Danmarks nationale center for udvikling og formidling af viden om arkitektur, byggeri og byudvikling.