Leg LEGO arkitekt. Foto af Dansk Arkitektur Center

Påskesjov for store og små: LEGO® arkitekt for en dag

København
19. marts 2019

For yderligere information er du velkommen til at kontakte:

Presseansvarlig i Dansk Arkitektur Center,
Rikke Brams
rbr@dac.dk

Download pressefotos her.

I påsken inviterer Dansk Arkitektur Center (DAC) og WWF Verdensnaturfonden alle fantasifulde børn og voksne indenfor til LEGO® workshops. Hver dag sørger DAC for to timers sjov og lærerig bygge-hygge, hvor hele familien kan give kreativiteten frie tøjler og lege LEGO® arkitekter for en dag. Sammen skal de på en rejse indover Indlandsisen og prøve kræfter med at designe og bygge huse, der kan modstå den spektakulære og dramatiske natur på Grønland.

Hvordan designer og bygger man et hus, der kan holde til barsk vind, meterdyb sne og is så langt øjet rækker? Det får både børn og voksne chancen for at eksperimentere med, når DAC inviterer indenfor til to daglige bygge-workshops i påskeferien. I et univers af LEGO® kan hele familien slippe fantasien løs og prøve kræfter med at bygge konstruktioner, der kan bestå testen i DACs hjemmebyggede vejrmaskine: Blæser huset omkuld, når det stormer? Sner man inde bag hoveddøren, når sneen fyger

I selskab med eksperter fra WWF’s PandaClub bliver LEGO® arkitekterne samtidigt klogere på, hvordan vi nu og i fremtiden kan sikre den arktiske natur. For bedre at kunne forstå den spektakulære natur de bygger ind i, bliver de undervejs sendt med Virtual Reality ud påen rejse ind over Indlandsisen. Og hvem ved – måske er de heldige at spotte en isbjørn?

Fakta om LEGO® Night

Onsdag den 17. april, torsdag den 18. april og fredag den 19. april – alle dage i tidsrummet 17:00-19:30.

Billet – alm. voksen: 95 kr. inkl. én gratis øl
Billet – studerende el. klubmedlem: 75 kr.

OBS: Vi gør opmærksom på, at man skal være fyldt 18 år for at deltage i LEGO® Night

LEGO®Night – arkitektonisk fredagsbar for voksne legebørn

Det er ikke kun børn og familier, der får chancen for at udleve deres indre arkitektdrømme. Tre aftener i påsken gentager DAC succesen LEGO® Night. Her kan voksne legebørn sætte fantasien i frigear og teste egne byggeevner, mens de genoplever barndommens glæde ved at skabe det umulige ud af byggeklodser. Aftenen byder på en kold øl, bløde toner og naturligvis massevis af LEGO®-klodser.

LEGO Night. Foto af Dansk Arkitektur Center

Fakta om Leg LEGO® arkitekt

Workshoppen foregår i Dansk Arkitektur Center i BLOX, Bryghuspladsen 10, 1473 København K. Fra lørdag den 13. april til og med mandag den 24. april i tidsrummene 11:00-13:00 og 13:30-15:30.

Billet – voksen: 115 kr.
Billet – barn: 95 kr. inkl. et gratis medlemsblad fra WWF’s PandaClub

Workshoppen anbefales til børn i aldersgruppen 5-10 år.

Alle billettyper inkluderer fri adgang til forårsudstillingerne Umistelige landskaberog Nutidens forbrug – fremtidens problem(værdi 110 kr.)

Gratis adgang til DACs store forårsudstillinger

Inspirationen til påskens Leg LEGO® arkitekt kommer fra DACs aktuelle udstilling om den danske stjernearkitekt Dorte Mandrups fantastiske arkitektur i Ilulissat i Grønland. Med en billet til LEGO® workshoppen følger også fri adgang til forårets udstillinger Umistelige landskaber og Nutidens forbrug – Fremtidens problem, som er en aktivistisk udstilling om bæredygtige byer kurateret i samarbejde med Roskilde Festival. Her kan LEGO® arkitekterne – store som små – blive inspireret af banebrydende arkitektur og blive klogere på deres eget klimaaftryk.

Læs mere om udstillingerne her

Umistelige landskaber

Nutidens forbrug – Fremtidens problem